fbpx

Algemene voorwaarden

Deze algemene voorwaarden zijn toepasselijk op al onze overeenkomsten met onze klanten zoals offertes, facturen, onderaannemingscontracten…Goedkeuring van een offerte/ contract houdt aanvaarding in van de algemene voorwaarden New Signature NV.

New Signature NV

Gentstraat 52
8760 Meulebeke
T 051/575 478
info@new-signature.be

BTW BE0549.980.397

Alle briefwisseling moet gericht zijn aan onze maatschappelijke zetel, Oostrozebekestraat 195 te 8760 Meulebeke en niet aan onze toonzalen, onze verkopers of onze onderaannemers.

De specificaties en de prijzen die blijken uit onze lijsten, offertes, bestekken, tekeningen… gelden enkel als inlichting en houden geen verbintenis met de afwerking, details of kleuren. Afwijkingen tussen de stalen / de modellen van de toonzalen en onze levering zijn mogelijk. De klant verzaakt aan elke klacht / vordering.

Onze aanbiedingen/offertes zijn slechts 30 dagen geldig.

5. Onze leuningen en borstweringen met verticale balusters voldoen aan de veiligheidsvoorschriften. Enkele modellen met horizontale verbindingen wijken af van deze veiligheidsvoorschriften om esthetische reden. Bij keuze van deze horizontale modellen adviseren wij onze klanten in dat geval om een bescherming te voorzien. Bij keuze van leuningen en borstweringen met horizontale verbindingen verzaakt de klant aan elke vordering / klacht tegen New Signature NV en zal de klant zelf het nodige doen om dit risico te vermijden en ons te vrijwaren van elke vordering / klacht. De ontwerpen die de veiligheid in het gedrang plaatsen , vallen niet onder de verantwoordelijkheid van New Signature NV

Eenmaal de bestelling door ons is aanvaard, kan zij door de klant niet meer gewijzigd of geannuleerd worden zonder onze schriftelijke toestemming gebeurlijk met andere/bijkomende voorwaarden. Als de klant ons het uitvoeringsplan ondertekend terugbezorgt, kan hij de bestelling niet meer wijzigen. De klant verzaakt aan klachten / vorderingen als wij onze producten moeten aanpassen volgens de plaatsgesteldheid of volgens de regels van de kunst.

Onze leveringstermijnen zijn slechts benaderend. Overschrijding van de leveringstermijn kan geen aanleiding geven tot schadevergoeding.

De leveringstermijn vangt slechts aan na vervulling van de betalingsvoorwaarden en nadat wij in het bezit zijn van alle nodige inlichtingen en stukken voor het uitvoeren van de bestelling, namelijk de door de klant ondertekende bestelling, het uitvoeringsplan en de vereiste vergunningen.

De leveringstermijn zal geschorst worden/ vertraging oplopen door:

a) onze jaarlijkse vakantie en de wettelijk verplichte vakanties;
b) de toestand van de werf en/of vertragingen door derde(onder)aannemers of leveranciers waardoor onze levering nog niet uitgevoerd kan worden of waardoor onze levering nog niet nuttig is – onder voorbehoud van onze vordering tot schadevergoeding wegens verstoring van onze planning;
c) wijzigingen aan de bestelling door de klant;
d) onze aflevering van een model/ontwerp tot de goedkeuring van de klant
e) stakingen / ziekte van personeel / overmacht/ gebeurlijk weerverlet en andere gebeurtenissen waarop NS geen vat heeft

Pas wanneer de klant meent dat de leveringsdatum met méér dan één maand is overschreden , en voor zover NS daarvoor verantwoordelijk is , dient de klant dit te melden aan New Signature . De klant kan niet zomaar de ontbinding van de overeenkomst inroepen en dient NS de tijd te geven tot verdere afwerking . Deze bijkomende termijn omvat minimaal 21 werkdagen;
De klant kan geen schadevergoeding vorderen wegens overschrijding van de leveringstermijn.

Indien de werken meer dan zes maanden na de orderbevestiging uitgevoerd worden of als de klant de voorziene leveringsdatum wijzigt, heeft New Signature NV het recht om de prijzen te verhogen in verhouding tot stijgingen van de kostprijs van materialen, diensten, loonkosten of onze prijslijst.

De bouwheer staat ervoor in dat ten laatste de dag voor de plaatsing de nodige ruimte en openingen gemaakt zijn, opdat NS j de trap of de deur optimaal kunnen plaatsen. Enkel de klant staat (eventueel met zijn architect en andere aannemers) in voor de voorbereiding, de vorm, de coördinatie en de afwerking van de levering / plaatsing. Voorafgaande coördinatie is noodzakelijk bij de keuze van blokkaders (vooral als ze effen zijn met het muurvlak). Wij staan niet in voor de esthetische afstemming van onze producten met de rest van het gebouw en/of zijn afwerking. De klant verzaakt dienaangaande aan elke klacht / vordering tegen NV New Signature.

De klant verschaft ons tijdig toegang tot de werf en staat toe dat wij leveren, plaatsen en/ of afwerken op verschillende dagen, zonder dat dit aanleiding geeft tot prijsverminderingen of vergoedingen. Wanneer na de offerte en de bestelling door onvoorziene omstandigheid een lift nodig is zal de prijs van deze lift, die niet in de prijs is inbegrepen verrekend worden op de eindafrekening.

De klant verzaakt aan klachten / vorderingen tegen New Signature NV betreffende de nodige werken en schade ontstaan door het plaatsen en/of het vasthechten van onze producten aan het gebouw, bv: het verwijderen, kappen of boren in de vloer, de muur, het plafond, de bepleistering, de leidingen, de plinten, de dorpel, het behangpapier… Als wij nog aanpassingswerken moeten doen, zijn de kosten daarvan ten laste van de klant.

Zodra de goederen geleverd zijn, valt het risico ten laste van de klant. Daarom moet de klant ook de nodige voorzorgsmaatregelen nemen, opdat de geleverde goederen beschermd en verzekerd zijn. De klant verzaakt aan aanspraken / vragen tegen New Signature NV wegens diefstal, verlies of beschadiging na levering.

In geval New Signature NV tijdens de plaatsing schade heeft veroorzaakt, zal deze schade onder alle voorbehoud en zonder enige nadelige erkentenis worden aangegeven aan de verzekeraar van New Signature NV indien aan de voorwaarden van de polis voldaan is. De verzekeringsmaatschappij zal dan deze zaak afhandelen met de klant. De klant verzaakt aan elke vordering wegens schade die niet door de verzekering gedekt is. De klant zal eventuele schade of aanspraken niet in mindering brengen van de nog te betalen factuur.

Betaling der facturen:
De facturen dienen betaald te worden op hun vervaldag zijnde 15 dagen na factuurdatum.

Is dit niet het geval:
Voor ondernemers:
Bij gehele of gedeeltelijke niet-betaling van de schuld op de vervaldag, zal automatisch en van rechtswege – zonder dat een ingebrekestelling nodig is – een intrest verschuldigd zijn van 8 10% per jaar. Bovendien zal het schuldsaldo van rechtswege en zonder dat enige ingebrekestelling nodig is, verhoogd worden met 10% (met een minimum van € 125).

Voor particulieren :
Wanneer de betaling niet plaatsvindt op de vervaldag, zal ten aanzien van de particulier op de openstaande bedragen van rechtswege en na dubbele ingebrekestelling de wettelijke interest zoals voorzien in de Wet van 02 augustus 2002 betreffende de betalingsachterstand bij handelstransacties worden aangerekend ;
Tevens zal ten aanzien van de particulier een schadevergoeding worden aangerekend welke als volgt wordt begroot :
*Voor elke schuld tot 150 € zal een vergoeding van 20,00 € worden aangerekend
*voor elke schuld tss 150,01 en 500,00 € zal een vergoeding van 30 € worden aangerekend méér 10 % op het bedrag dat boven 150.01 € is verschuldigd
*voor een schuld hoger dan 500,01 € zal een vergoeding van 65 € worden aangerekend vermeerderd met 5 % op de schijf boven 500.01 € met een maximum van 2.000 €

De goederen blijven eigendom van New Signature NV zolang de koper niet aan zijn contractuele verplichtingen heeft voldaan tot de volledige betaling, zelfs indien de goederen bewerkt werden. Daarnaast is eveneens van rechtswege en zonder ingebrekestelling een schadevergoeding verschuldigd van 20% van het verschuldigd bedrag (met een minimum van € 250).

Eventuele klachten moeten – op straf van verval van onze aansprakelijkheid – aan ons schriftelijk, gemotiveerd en gestaafd met foto’s meegedeeld worden: voor wat betreft de zichtbare gebreken binnen de acht dagen na de levering / plaatsing. Voor wat betreft de verborgen gebreken binnen de acht dagen nadat deze gebreken merkbaar zijn. In ieder geval kan New Signature NV niet aansprakelijk zijn bij laattijdige formulering van een klacht. Zichtbare gebreken zijn in ieder geval volstrekt ongegrond wanneer de geplaatste goederen reeds in gebruik zijn genomen door de klant.

Doordat onze producten gemaakt worden van hout en dit een natuurproduct is, verzaakt de klant aan klachten / vorderingen betreffende kleurverschillen, knopen, barsten, scheuren, kleine onvolkomenheden, krakende trap (door de combinatie van de vernis en lak op hout), verlijmingen en alle gevolgen van temperatuur- en vochtigheidsverschillen in het gebouw waar wij leveren en plaatsen (o.a. krimpen, barsten…). De klant stemt ermee in dat hout verlijmd wordt om panelen van massieve hout te doen ???? die de basis zal zijn voor de constructie van de trappen en massieve houten deuren. . De klant zal ervoor instaan dat de temperatuur en vochtigheidsgraad slechts geleidelijk evolueert (niet snel opwarmen) tussen 12°C en 15°C en tussen 45% en 70% relatieve vochtigheid. Als de trap of de deuren onbehandeld besteld werden, dan moet de klant binnen 2 dagen na plaatsing een eerste beschermlaag aanbrengen om het hout te beschermen tegen vocht- en temperatuurverschillen en vuiligheid.

Bij plaatsing van een zwevende of zelfdragende trap, een trap op centrale boom, op verdoken boom, op of over beton of nog tussen muren, kunnen het pleisterwerk of de vloer beschadigd worden. De herstelling hiervan is voor rekening van de klant. Bij alle opdrachten die wij aanvaarden voor de plaatsing van Gyproc voor muren of andere toepassingen, is de afwerking ervan nooit inbegrepen. Zo zijn de opvulling van de schroefkoppen en egalisatie van de gipsplaten ook altijd voor rekening van de klant. Bij uitbekleding van beton trap, is het verwijderen van beton en herstelling van pleisterwerk niet inbegrepen

Als het contract ontbonden wordt door de contractuele wanprestatie van de klant en/of de annulering van het contract zal de klant , nadat hij door NS tevergeefs werd ingebrekegesteld waarbij de klant de kans wordt geboden terug te komen op zijn annulering, een forfaitaire onverminderbare schadevergoeding van 25% van de bestelling excl BTW verschuldigd zijn voor zover de fabricatie van de bestelling nog niet werd aangevat. Indien de fabricatie reeds is aangevat, zal de klant – aangezien het maatwerk betreft – het volledige bedrag van de bestelling aan NS verschuldigd zijn als forfaitaire schadevergoeding die niet mag verminderd worden. Dit bedrag kan eventueel worden verhoogd met door NS bewezen kosten die voortvloeien uit deze bestelling en haar ontbinding.

Alle voorstudies, tekeningen, plannen, beschrijvingen, modellen, maquettes… blijven eigendom van New Signature NV. Onder geen beding mag de klant ze kopiëren, op het internet plaatsen, aan derden bezorgen, op straf van een forfaitaire onverminderbare schadevergoeding van minimum € 15.000 per vastgestelde inbreuk. Deze schadevergoeding wordt verhoogd met bijkomende – door New Signature NV bewezen – schade.

Enkel de Belgische wetgeving is van toepassing op de offertes/contracten .Voor alle mogelijke betwistingen tussen New Signature NV en de klant, namelijk deze met betrekking tot offertes, uitvoeringen ,schade(vergoedingen), betalingsachterstanden… zijn uitsluitend de rechtbanken van de maatschappelijke zetel van New Signature NV bevoegd zijnde hetzij de Ondernemingsrechtbank Gent, afdeling Kortrijk hetzij het Vredegerecht kanton Izegem of de Rechtbank van Eerste Aanleg West-Vlaandere, afdeling Kortrijk.

Winkelwagen 0